Middagje trammen in Rotterdam

30 September 2023

Op deze gingen de koorleden vanwege het 100-jarig bestaan van het Rotterdams Operakoor én een leuke rondrit door de stad maken met een historische tram én een bezoek brengen aan het Rotterdams Openbaar Vervoer Museum.

De middag startte om 14 uur bij het Centraal Station, perron F, waar ze met 2 historische trams werden opgehaald en via een mooie route naar het Openbaar Vervoer Museum werden gebracht. Daar werden ze ontvangen met koffie/thee en een heerlijk appelgebak. Aansluitend was er een rondleiding door dit prachtige museum, waar onder andere meer dan 60 historische trams en het eerste metrostel waren te zien. Van alle trams waarmee ooit in Rotterdam is gereden, is er in het museum ten minstens 1 exemplaar te vinden. Zelfs de paardentram was er te zien.

Na de bezichtiging van het museum vertrokken ze weer in de twee trams voor nog een mooie rondrit door de stad, waarna ze rond 5 uur weer afgezet werden bij het Centraal Station, perron F.

Kortom, het was een heel gezellige middag om met die krakende en piepende trams in het Rotterdam een rondleiding te hebben gekregen van uitstekende gidsen.