Matineeconcert

14 May 2022

Een gevarieerd concert met koorstukken uit bekende en minder bekende opera’s in de Steigerkerk te Rotterdam.

dirigent: Ago Verdonschot
solist: Alessandra Marangon (sopraan)

Programma:

1. Dal tuo stellato soglio uit Mosè van Rossini
  2. Casta Diva uit Norma van Bellini
  3. Qui Roma gli eletti suoi figli raduna uit Virginia van Mercadante
  4. Vedeste? Vedemmo! uit Maria Stuarda van Donizetti
  5. S’ella paventa, o dubita uit Saffo van Pacini
  6. Il santo nome – La vergine dei angeli uit La forza del destino van Verdi
  7. O figli, o care vittime uit Malvina di Scozia van Pacini
  8. Quando m’en vo’ uit La Boheme van Puccini
  9. Nonnenchor uit Casanova van Strauß
  10. Lippen schweigen uit Die lustige Witwe van Lehar
  11. Gli aranci olezzano uit Cavalleria rusticana van Mascagni
  12. Regina coeli uit Cavalleria rusticana van Mascagni

Alessandra Marangon is geboren in Padova, Italië, waar ze operazang studeerde aan het Conservatorio di Musica Cesare Pollini. Momenteel is ze master student aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag.
Alessandra heeft als koorzangeres gewerkt in verschillende producties, waaronder Orfeo ed Euridice van Gluck in het OperaEstate festival, en Suor Angelica van Puccini in het Teatro Barbarigo te Padova. Ook was ze Annina in La Traviata in een productie van de Figaro Opera Society in Venetië.
Naast opera heeft ze ook opgetreden als actrice in verschillende producties van het Istituto Nazionale Del Dramma Antico, een instituut gericht op de vertolking van oud Grieks drama.

Afbeelding: Schilderij ‘It ain’t over’ van Herbert Hermans.
De titel verwijst naar de Engelse uitdrukking ‘it ain’t over until the fat lady sings’. Veelal gebruikt wanneer een situatie z’n einde nadert. In dit geval verwijst de schilder van het werk naar de Coronacrisis.