Onze tijdlijn

Concerten voor een glimlach en The Children’s Foundation

19 February 2005

Een concert met beroemde werken uit opera en musical in het Muziekcentrum Frits Philips te Einhoven.

De baten van dit concert kwamen geheel ten goede van de stichting CliniClowns Nederland.

Er werd genoten van dit optreden gebracht door de Koninklijke Harmonie van Horst en het Rotterdams Opera Koor o.l.v. de dirigenten Steven Walker en Ago Verdonschot. Solisten waren sopraan Waldin Roes en bas Dr. Zelotes Edmund Toliver. Achter de vleugel nam plaats Han Louis Meijer.

Op het programma stonden werken van Giuseppe Verdi, Vicenzo Bellini, Arrigo Boito, Amilcare Ponchielli, Alexander Borodin, Leonard Bernstein, George Bizet, George Gershwin, Mariano Pulg (harmonie), en Karl Jenkins.

Dit concert was de droomwens van Mi Delissen, die aan het einde van deze avond een cheque overdroeg aan Tom Doude van Trooswijk, de ambassadeur van de CliniClowns.

Dit jaar was er nog een goede doelen concert van 27 t/m 30 mei 2005, dat was voor The Childeren’s Foundation. Hiervoor reisde het koor af naar Newcastle, waar in de Newcastle City Hall en in de Durham Cathedral prachtige concerten zijn gegeven, o.l.v. Ago Verdonschot. Solisten waren Inessa Galante, sopraan en Zelotes Edmund Toliver, bas. Aan de vleugel Han-Louis Meijer.