Over ons

Het Rotterdams Operakooris opgericht op 23 oktober 1923. Het koor bestaat uit ruim 100 leden uit Rotterdam en omstreken.

De vereniging wordt gesteund door Vrienden van het Rotterdams Operakoor en wordt incidenteel financieel ondersteund door subsidies van diverse bedrijven.

Kwaliteit

Het koor heeft zowel binnen als buiten de regio Rotterdam een uitstekende reputatie opgebouwd, die borg staat voor concerten van hoge kwaliteit.

De Doelen

Naast regionale concerten geeft het Rotterdams Opera koor al meer dan vijftig  jaar haar nieuwjaarsconcerten in de grote zaal van concertgebouw de Doelen te Rotterdam. Het koor wordt hierbij ondersteund door een professioneel symfonieorkest en diverse nationale en internationale solisten

Algemeen muzikaal leideris Ago Verdonschot. Naast zijn kwaliteiten als dirigent, is hij eveneens een geschoold zanger (bariton).

De beschermheer van het Rotterdams Operakoor is Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam.