Veteranendag 2015

27 June 2015

Deel uitmaken van een programma met gerenommeerde namen als de Koninklijke Militaire Kapel ‘Johan Willem Friso’, Ellen ten Damme, Pierre Bokma en operazanger Bastiaan Everink was een hele eer.

Een delegatie van het Rotterdams Operakoor heeft op 27 juni 2015 in de Ridderzaal te Den Haag gezongen voor koning, ministers en veteranen.

Het verhaal in de Ridderzaal ging over ‘van marinier tot operazanger’ en de hoofdrolspeler was Bastiaan Everink. Bastiaan, de operazanger, die o.a. een stuk zong uit de opera ‘Nabucco van Verdi’, een verhaal dat zich afspeelde in het oude Babilonië, het huidige Irak. Een ander beroemd stuk uit deze opera is het ‘Va pensiero’ ( het slavenkoor) dat in de ridderzaal gezongen werd door leden van het Rotterdams Opera Koor.